neděle 27. listopadu 2011

Adventní petice

Domnívám se, že dnes začal advent. Tuším to podle toho, že jsem do adventu měla termín na jeden článek a kolegyně mi pomohly vydedukovat, že to znamená do neděle. Tak tedy advent, předvánoční období. Všimla jsem si, že na nás už útočí nazdobené stromy. Jejich hábity jsou kovově vybavené jako v armádě. Překvapilo mě ale, že mi to letos nevadí. Na pohled je to pěkná dekorace a hezké věci se učím vítat celým srdcem.

S adventem prý ale přichází i temné energie a jejich síla právě 24. 12. kulminuje. Věříte tomu či nevěříte? U mě se to už lehce projevuje. Super soutěživostí kolegyně, nevysvětlitelnými záchvaty nostalgie. A proto, ať je to jak chce, rozhodla jsem se k této petici. Před Vánoci si budu středem pozornosti. Budu se hýčkat a rozmazlovat jak jen to půjde. Vídat se s lidmi, kteří mě umí rozesmát, kteří jsou veselí, tvořiví a hraví. Budu si pouštět hudbu, která mě baví a zabývat se věcmi, které mě povznášejí. 

Dost na tom, že jsou tak krátké dny a tma se za ruku vodí s nízkými teplotami. To na míru chladu a temna stačí. Zbytek si prostě budu sama a svým výběrem prohřívat a prozařovat. Myslím, že je to petice dobrá jako hra, ve které nikdo neprohrává. Ale ani nevítězí. To tak, tupé temné síly! Já advent přežiju ve zdraví.

Petici sepisuji v kavárně Platýz. Číšník ani nevypadá jako číšník, ale jako kámoš, který je rád, že vás vidí a z té radosti vám nese pití. Usmívá se a tím svítí. Sem musím během adventu častěji zajít. V mé petici totiž také stojí neobklopovat se otrávenými ksichty. Ani tupě horečnatými výrazy, pro než vánoční dárky jsou jedinou adventní starostí.


Žádné komentáře:

Okomentovat